کد مطلب:276527 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

دفع عقوبت اهل زمین
خداوند متعال به بركت دعا كنندگان برای مولایمان صاحب الزمان علیه السلام عذاب و عقوبت را از اهل زمین دفع می نماید. تقریر این مطلب دو گونه است:

اول: در آخر حدیث قدسی كه از عدّة الداعی قبلاً آوردیم چنین است:... آن هایند كه اگر خواسته باشم زمین را به كیفر و عقوبت هلاك گردانم، به خاطر آن قهرمانان از آن ها (اهل زمین) دفع نمایم. [1] .

دوم: در كمال الدین به سند خود از حضرت ابوجعفر باقرعلیه السلام آورده كه فرمود: زمانی بر مردم خواهد رسید كه امام آن ها از ایشان غایب شود، خوشا به حال آنان كه در آن زمان بر امر ما پایدار بمانند. كم ترین چیز از ثواب كه به آن ها رسد این كه: خداوند متعال به آن ها ندا كند: بندگان و كنیزان من! به سرّ من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق كردید. پس بشارت باد شما را به ثواب نیك از من. ای بندگان و كنیزانم! حقّا كه از شما قبول می كنم و شما را عفو می نمایم و شما را می آمرزم. و به شما، بندگانم را از باران سیراب گردانم و باد را از آن ها دفع نمایم. اگر شما نبودید عذابم را بر آن ها نازل می كردم.... [2] .

وجه استشهاد برای بیان مقصود این كه: اهتمام و مداومت در دعا برای حضرت صاحب الزمان علیه السلام سبب پایدار ماندن بر سنّت و شیوه امامان علیه السلام است، و بدین ترتیب وسیله ای می شود برای رسیدن به این مكرمت ارزنده.


[1] عدّة الداعي: 235.

[2] كمال الدين: 330:1.